Dla inżynierów: Programowanie w języku Java

Twoje umiejętności po skończonym kursie: Po ukończeniu kursu będziesz potrafił dać odpowiedzi na takie pytania jak: Czy obliczenia rzeczywiste są dokładne? Jak duże liczby można przetwarzać w programie Java? Jakie kody ASCII mają litery? Jak wczytać dane z klawiatury? Czym się różnią dane binarne od tekstowych? Jakie w Javie mamy pętle i czym się różnią? Ile wynosi suma szeregu 1+...+10? Dlaczego jest tak dużo klas związanych z wejściem/wyjściem? Czy w Javie są wskaźniki i pamięć dynamiczna? Jak działają typy referencyjne? Dlaczego moje przyciski nic nie robią? Kto to jest słuchacz w Javie? Czy pole tekstowe generuje jakieś zdarzenia? Jak rozmieścić kontrolki na ekranie? Czy łatwiej napisać program od nowa czy poskładać z napisanych wcześniej kawałków? Po co są komentarze i styl programowania? Koszt kursu (w przeliczeniu na jednego uczestnika): zadaj pytanie... Materiały dydaktyczne wykorzystywane podczas zajęć: Zestawy ćwiczeń, testów, prezentacje komputerowe i materiały pomocnicze do wykładów Szkoły Komputerowej IMPULS. Kurs jest wspomagany zadaniami do samodzielnego wykonania na platformie e-learningowej Szkoły Komputerowej IMPULS. Sposób sprawdzenia umiejętności nabytych w czasie trwania kursu: Po zakończeniu kursu i przeprowadzonym egzaminie wystawiamy zaświadczenie ukończenia kursu wg wzoru z Rozp. MEN.

Program ramowy kursu (30 godzin)

  1. Wprowadzenie do technologii Java
    1. Podstawowe pojęcia: aplikacja a aplet
    2. Platforma, maszyna wirtualna
    3. Narzędzia
    4. Korzystanie z dokumentacji
  2. Podstawy składni języka
    1. Identyfikatory
    2. Typy proste i referencyjne
    3. Typy napisowe, Typy kopertowe
    4. Instrukcje sterujące
    5. Operacje na zmiennych
    6. Tablice
    7. Metody, parametry
  3. Koncepcja programowania obiektowego
    1. Modelowanie obiektowe: podstawowe pojęcia obiektowe, relacje między obiektami
    2. Klasy, interfejsy, pakiety: dziedziczenie, polimorfizm, klasy abstrakcyjne
  4. Obsługa standardowych oraz własnych błędów i wyjątków
    1. Rodzaje sytuacji wyjątkowych i zasady ich obsługi
    2. Tworzenie własnych typów wyjątków
  5. Obsługa operacji wejścia/wyjścia
    1. Hierarchia klas we/wy
    2. Współpraca z plikami
    3. Serializacja obiektów
  6. Zasady tworzenia aplikacji z interfejsem graficznym
    1. Podstawowe pojęcia: komponent, kontener
    2. Zarządzanie rozkładem komponentów
    3. Delegacyjny model zdarzeń
    4. Podstawowe komponenty graficzne: tworzenie menu, grafika, aplety
  7. Warsztaty