Dla biznesu: Obsługa klienta

Twoje umiejętności po skończonym kursie:

  • Znasz potrzeby klientów
  • Znasz "typy" Klientów i potrafisz prowadzić z nimi rozmowę
  • Znasz werbalne i niewerbalne techniki komunkacji
  • Radzisz sobie w trudnych sytuacjach w pracy z Klientem

Koszt kursu (w przeliczeniu na jednego uczestnika przy grupie 6 osób): 1200,00 zł. 

Po zakończeniu kursu i przeprowadzonym egzaminie wystawiamy zaświadczenie ukończenia kursu wg wzoru z Rozp. MEN.

Program ramowy kursu (24 godziny):

1. Wprowadzenie do obsługi klienta

  • moje nastawienie a moja efektywność
  • samospełniające się proroctwo
  • sposoby rozmowy z poszczególnymi typami Klientów

2. Rodzaje klientów - zrozumieć różnice indywidualne

  • "programy Klientów": Ja - inni; cele - problemy; zgodny - negocjujący; systematyczny - chaotyczny; osobisty - rzeczowy;

3. Analiza potrzeb klienta. Techniki komnikacji werbalnej

  • techniki zadawania pytań
  • parafraza
  • kwadrat komunikacji jako narzędzie porozumiewania się

4. Techniki komunikacji niewerbalnej

  • kontakt wzrokowy; przestrzeń; postawa ciała; głos: barwa, tempo, modulacja, płynność i jasność; uśmiech; mimika; gesty
  • zasada 3 sekund
  • zasada 3 P
  • pierwsze wrażenie
  • aktywne słuchanie typu A i B

5. Język korzyści i obiekcje, czyli co zrobić jak coś idzie nie tak?

  • jak powstaje obiekcja, techniki radzenia sobie z obiekcjami

6. Trudne sytuacje

  • po czym rozpoznać
  • model reagowania - budowanie mostu
  • model ZGODA