Arkusz kalkulacyjny Excel - poziom średniozaawansowany

Twoje umiejętności po skończonym kursie:

Kurs przeznaczony dla osób, które próbowały już pracy w arkuszu kalkulacyjnym, ale nie potrafią wykorzystywać jego możliwości. Po ukończeniu kursu będziesz potrafił między innymi: sprawnie nawigować po arkuszu za pomocą blokowania wierszy i kolumn nagłówków oraz stosowania hierarchicznej struktury arkusza, nadawać wprowadzonym danym profesjonalny wygląd i przygotowywać arkusze do wydruku, porządkować dane wg zadanych kryteriów sortowania, usprawniać pracę za pomocą wybranych funkcji, prezentować dane na odpowiednio dobranych wykresach.

Koszt kursu (w przeliczeniu na jednego uczestnika): od 600,00 zł. Materiały dydaktyczne wykorzystywane podczas zajęć:

Zestawy ćwiczeń, testów, prezentacje komputerowe i materiały pomocnicze do wykładów Szkoły Komputerowej “IMPULS”. Kurs jest wspomagany zadaniami do samodzielnego wykonania na platformie e-learningowej Szkoły Komputerowej “IMPULS”.

Sposób sprawdzenia umiejętności nabytych w czasie trwania kursu:

Po zakończeniu kursu i przeprowadzonym egzaminie wystawiamy zaświadczenie ukończenia kursu wg wzoru z Rozp. MEN.

Program ramowy kursu (20 godzin)

  1. Edycja arkusza
    1. zarządzanie arkuszami skoroszytu i plikami (skoroszytami)
    2. adresowanie komórek
    3. zasady prawidłowego wprowadzania danych
    4. usprawnianie edycji
  2. Formatowanie arkusza
    1. formatowanie zawartości komórek arkusza
    2. tworzenie tabel
    3. hierarchiczna budowa arkusza
    4. blokowanie wierszy i kolumn arkusza
  3. Projektowanie obliczeń
    1. zasady projektowania obliczeń
    2. podział funkcji
    3. sposoby wprowadzania funkcji
  4. Praca z wieloma arkuszami i zeszytami
    1. tworzenie połączeń pomiędzy arkuszami i skoroszytami
  5. Wymiana danych między aplikacjami MS Office
  6. Graficzna prezentacja wyników
    1. zasady doboru typu wykresu
    2. tworzenie wykresów złożonych
    3. wzbogacanie wykresów obiektami graficznymi
  7. Baza danych w arkuszu
    1. sortowanie bazy danych
    2. filtrowanie danych przy użyciu autofiltra
  8. Drukowanie
    1. parametry wydruku arkuszy i skoroszytów
  9. Korzystanie z pomocy programu Excel
  10. Egzamin